بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه (۱ تیر) ۱۲ استان در نوار شمالی در ساعات عصر و شب با رگبار باران، رعد و برق و ورزش باد شدید روبه‌رو هستند.

باران در جاده

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۱ تیر) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، تهران، ارتفاعات استان‌های قزوین، گیلان، مازندران، سمنان و زاگرس مرکزی بعد از ظهر و شب‌ رگبار باران، رعد و برق و ورزش باد رخ می‌دهد. برخی مناطق این استان‌ها نیز شاهد خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد شاهد بارش تگرگ هستند.»
فریبا گودرزی افزود: «بارش‌ها در مناطق گفته شده تا روزهای نخست هفته آینده ادامه دارد.»
گودرزی ادامه داد: «تا چند روز آینده، در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
دریا خزر و دریا عمان مواج و متلاطم است.
پیش‌بینی هواشناسی برای تهران آسمانی ابری همراه با وزش باد است. نوسانات دمایی پایتخت بین ۳۴ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره گرم‌ترین نقاط کشور نیز یادآور شد: «آب پخش در استان بوشهر ۵۲، اهواز و امیدیه در استان خوزستان ۵۱، مهران در استان اسلان ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای کشور هستند. اما خنک‌ترین‌ها نیز شهرستانک در استان البرز ۷ و فرودگاه اردبیل ۸ درجه سانتی‌گراد شده‌است.»

بیشتر بخوانید:
تداوم بارش رگباری در نوار شمالی | صدور هشدار نارنجی
تابستان داغ ایران ؛ دمای هوا در یک شهر به ۶۲ درجه رسید؟ | شهرهایی که در گرمای بالای ۵۰ درجه می‌سوزند

کد خبر 861304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    داغه نابود شدیم